.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسبت بسیج و عاشور ا، مبانی و رهیافت ها
ايرج نياز آذري

تقارن سالروز تولد بسیج مستضعفین با روزعاشور ا را باید یکی از مهترین رویدادهای عصرحاضرو حیاتی ترین تصمیم رهبران انقلاب اسلامی دانست.بین فلسفه تشکیل بسیج توسط بنیان گذاری جمهوری اسلامی واهداف قیام عاشوراری حسینی رابطه معناداری وجود دارد. شاید در طول تاریخ بسیج تنها تشکلی شیعی باشد که بادرک عمیق از فلسفه قیام عاشورا خط سیر خویش را انتخاب کرد. خطی که بسیج را با سایر حرکت ها و تشکل های مشابه در دنیا متمایز ساخت . بسیجیان با الهام از آموزه های قیام امام حسین به مکتبی ترین و با خلوص ترین نیروی جهادی جهان اسلام تبدیل شدند که پیشقراول تمام عرصه ها گردیدند. بسیج بر خلاف گروه های رادیکال مذهبی و جهادی سلفی اهل اندیشه و تعقل است و دارای منظومه فکری و عقیدتی مستحکمی است که از فقه جعفری سیراب گشته و همچنان جرعه نوش چشمه زلال مکتب رهایی بخش و متعالی عاشورا ست. بسیج تراوش فرهنگ عاشورا و بسیجیان مقدس ترین شعر مکتب حسینی هستند. اگر روز عاشورا روز بالیدن بشریت در یک انتخاب ناب عاشقانه بدانیم بی شک بسیج حاصل همان انتخاب ناب است . مبانی و رهیافت بسیج ادامه مکتب عشوراست و نسبت بسیج و عاشورا نسبت روح و جسم است.
بسیج ، دیروز ، امروز و فردا پاسدار ارزشهای الهی و مدافع جان باخته خط سرخ حسینی بوده و خواهد بود. از این رو سازماندهی تشکیلاتی و حفظ ماهیت معنوی و انقلابی بسیج در راستای آرمان های امام راحل و منویات فرماندهی معظم کل قوا تداوم بخش فرهنگ غنی عاشورا است. نهادمقدس بسیج مهمترین وجه دکترین امنیت ملی ماست و همچنان بهترین پایگاه عاشقان شهادت . خاستگاه شهدای بسیجی که تمثال مبارکشان جای جای کوی و برزن را منقش نموده است پایگاه های بسیج بوده است و هم اکنون نیز این پایگاه ها باید مسجدی ، روحانی محور ،معنوی ، متحد و متعهد به آرمان شهدا بماند. بسیج و بسیجی اگر بصیر نباشد مثل هر نهاد دیگری در خطر انحراف و استحاله خواهد بود . سطحی گری و دورشدن از مبانی و فلسفه تاسیسی بسیج آفت فراروی این شجره طیبه خواهد بود اما اگر این سازمان بصیرت محوری را فراموش نکند همچنان تنها نیروی جریان ساز خواهد بود. چه آنکه بسیجی برای بصیرت افزایی به یک هادی و چراغ نیاز دارد و آنهم ولایت است . بی گمان نقطه تمایز شیعه داشتن پرچم داری است که خط حق و حقیقت را برای آحاد جامعه ترسیم می کند و اوکسی جز رهبری حکیم و فرزانه انقلاب نیست. تقارن روز بسیج با روز عاشورا به بسیجان درس نگریستن در کنار گریستن می دهد . درس شاگردی ایثار و آزادگی امام حسین ، درس وفاداری حضرت ابوالفضل ، درس پایداری هفتاد دو کربلایی مخلص ، درس پیام رسانی و صبوری حضرت زینب ( س).
هویت بسیج برگرفته از قیام عاشورا ست و بسیجیان برای ماندن و الگو شدن باید چون شهدای هشت سال دفاع مقدس عاشورایی بمانند. بسیجیان نیک می دانند که رمز بقا و قوام جمهوری اسلامی در استحکام مبانی دینی و معنوی شان بوده، و سنگر امروز بسیج تعمیق معنویت ، علم آموزی ،روحیه جهادی و بصیرت افزایی باید باشد و این همان اوج ولایت مداری بسیجیان است. بسیج به جریان و گروه خاصی وابسته نیست و بسیجی قشری و جناحی فکر نمی کند . بسیج برای همه نظام و مردم است و بسیجی پاسدار ارزشها و هویت انقلابی ،ملی و مذهبی ایران عزیز. یادنامه روز بسیج بی یاد امام و شهیدان متنی ناقص است و یاد امام و شهیدان جز استمرار راهشان نیست. ندای هل من ناصر امام حسین نه برای عاشورای 61 هجری بلکه برای تمام اعصار و تاریخ است تا پرچم حق و آزادگی بدست منتقم ثارالله، حضرت ولی عصر عج الله بزرگ بسیجی عالم در تمامی جهان به اهتزاز درآید.

78.38.76.212 - ایرج نیاز آذری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.